WiFi app tilsluttede produkter - Spørgsmål og svar

Senest opdateret 06-01-2020 03:15

Problem

  • Hvor finder jeg information om wifi og apps

Gælder

  • Vaskemaskine
  • Tørretumbler
  • Ovn

Løsning


Applikationen (App) henter ikke, installerer korrekt eller starter ikke.

Mulig årsag: OS-inkompatibilitet.

A: Applikationen er kun kompatibel med iOS version 7 eller nyere, og Android-operativsystem: version 4.2 eller nyere. Følg disse instruktioner for at bestemme din operativsystemversion:

For iOS:

  • Tryk på Indstillinger, derefter Generelt og derefter Om.

Picture1.png

"Version" henviser til din iOS-version. Hvis det er lavere end 7.0, kan opdatering af OS muligvis løse problemet. Følg disse anvisninger for at gøre dette:

  • Sæt din enhed til strøm, og opret forbindelse til internettet med Wi-Fi.
  • Tryk på Indstillinger> Generelt> Softwareopdatering.

Picture2.png

  • Tryk på Download og installer.
    • Hvis en meddelelse beder om midlertidigt at fjerne apps, fordi iOS har brug for mere plads til opdateringen, skal du trykke på Fortsæt eller Annuller. Senere vil iOS geninstallere apps, som den har fjernet.
  • For at opdatere nu skal du trykke på Installer.
    • Eller du kan trykke på Senere og vælge Installer i aften eller Påmind mig senere. Hvis du trykker på Install Tonight, skal du bare tilslutte din iOS-enhed til strømmen, før du går i seng.
  • Din enhed opdateres automatisk natten over.
  • Hvis du bliver spurgt, skal du indtaste din adgangskode. Hvis du ikke kender din adgangskode, skal du se iOS-support her .

Til Android:

Tryk på Menu, derefter på Indstillinger og derefter Om telefon.

Picture3.png

  • Når du har nået siden Om telefon, bliver du mødt med flere menupunkter, herunder modelnummer, Android-version, modversion og opbygning af din telefon.

Alternativt kan du blot følge dette link .

Picture4.png

  • Hvis Android-versionen ikke er mindst 4.2, kan en opdatering muligvis løse dit problem.
  • Følg disse instruktioner for at udføre en Android-opdatering:
  • Sørg for, at enheden er tilsluttet enten dit Wi-Fi-netværk eller et mobildatanetværk.
  • Vælg "Systemopdateringer" eller tilsvarende på skærmen "Om telefon".
  • Vent til download og installation er afsluttet, og genstart derefter enheden.


En meddelelse, der signalerer netværksfejl, vises på skærmen. Ansøgningen starter ikke.

Mulig årsag: Du bruger muligvis mere end et Wi-Fi-netværk.

A: Sørg for, at kun et netværk kører ad gangen.
Genstart applikationen, og fortsæt med at forbinde apparatet til det valgte netværk.


Programmet kan ikke oprette forbindelse til apparatet.

Mulig årsag: Enheden er muligvis ikke udstyret med WiFi tilslutning. Kun udvalgte apparater, understøtter forbindelsessystemet, er kompatible med applikationen . Hvis det ikke er tilfældet med dit apparat, har du muligvis problemer med Wi-Fi-netværksforbindelse eller apparatet er muligvis ikke er registreret.


Jeg kan ikke registrere apparatet.

Mulig årsag: Din Wi-Fi-netværksforbindelse er muligvis ikke krypteret eller selve krypteringen er muligvis forældet. En opdateret og krypteret netværksforbindelse er en forudsætning for at kunne køre applikationen.

A: For at kontrollere, om din Wi-Fi-netværksforbindelse er opdateret og krypteret, skal du udføre følgende:

  1. Find din Wi-Fi-forbindelse på listen over tilgængelige netværk på en mobilenhed, du vælger.
    1. Hvis du ser et hængelåsikon ved siden af navnet på dit Wi-Fi-netværk, betyder det, at du bruger en form for kryptering. Hvis ikke, fortsæt til trin 2.
    2. Kontroller dine Wi-Fi-netværkskonfigurationsindstillinger for den type kryptering, der bruges. 
    3. Vælg WPA2, hvis tilgængelig, og fortsæt til trin 3. Hvis WPA2 ikke er tilgængelig, skal du gå til trin 2.
  2. Kontroller, om din router understøtter WPA2 som en form for kryptering. Hvis ja, skal du fortsætte til trin 3. Hvis det, skal du muligvis opgradere din router.
  3. Gå til netværkskonfigurationsindstillinger for at konfigurere et Wi-Fi-netværksnavn og en adgangskode.
    1. Du skal muligvis genstarte din router for at afslutte processen.
    2. Vælg den nye Wi-Fi-netværksforbindelse på hver enhed, og indtast adgangskoden.

Hvilken konfiguration skal indstilles på routersoftwaren?

A: Nødvendige routerindstillinger er som følger:

  • Frekvens 2.412 - 2.472 GHz for det europæiske marked. (du kan ikke anvende 5GHz forbindelse til WiFi tilslutning)
  • Protokol IEEE 802.11b / g / n 2x2 radiostreams
  • Maksimal effekt <20 dBm


Wi-Fi-netværksforbindelsen i apparatet er ustabil / fortsætter med at afbryde forbindelsen.

Mulig årsag: For mange trådløse klienter OG / ELLER fysiske hindringer.

A: Det kan være nødvendigt, at du reducerer antallet af enheder, der er tilsluttet dit Wi-Fi-netværk, OG / ELLER optimerer routerens placering.

Sørg for, at routeren er placeret på et centralt sted relativt tæt på alle tilsluttede apparater. Hvis der er metalgenstande i umiddelbar nærhed af routeren, kan du prøve at fjerne dem, så de ikke blokerer signalet.


Hvordan kontrollerer jeg, om min app er opdateret? Hvordan downloades den nuværende appversion?

A: Nogle problemer med applikationen kan løses ved at downloade den nyeste version. Følg disse trin for at kontrollere, om din enhed kører den nyeste version af 'My AEG..':"My Electrolux.."

Eksempel:

For IOS-brugere:

  1. Gå til Apple App Store, og tryk på Opdateringer. Du vil se en liste over apps, der har opdateringer tilgængelige.
  2. Hvis du ser 'MY AEG' på denne liste, skal du trykke på opdateringsknappen til højre.

For Android-brugere:

  1. Gå til Google Play Store, og tryk på de tre prikker øverste højre hjørne.
  2. Vælg Mine apps i rullemenuen.
  3. Hvis 'MY AEG' er vist under sektionen Opdateringer, skal du trykke på den og opdatere.


Kan jeg se på appen, hvis apparatet er i brug?

A: Ja, fanen Apparater viser alle apparater, uanset om de er tilsluttet eller ikke, og du kan se, om nogen af dine tilsluttede apparater er tændt.

Picture5.png


Kan jeg se på appen, hvis apparatet er tilsluttet min wifi-router?

EN:  Ja. Gå til 'Produkt indstillinger', vælg apparatet, og du føres til følgende skærm:

Picture6.png

Wifi-netværket, som apparatet er tilsluttet, er synligt til venstre under “Appliance WiFi”. For ikke-wifi-udstyr, viser denne side stadig alle tekniske oplysninger, manualer og vejledninger.


Hvordan kan jeg starte / stoppe mit apparat?

 Hvis du trykker på apparatets knap på startskærmen, kommer du til programskærmen, hvor du kan indstille programmet og tænde eller slukke for apparatet. Eksempel på vaskemaskine nedenfor.

Picture7.png


Hvordan kan jeg ændre programmer?

A: Se ovenfor.


Hvilken type fejlmeddelelse vil kunne ses appen?

  • EAA: Dette er en datafejl forårsaget af serialiseringsfejl. En Service Tekniker vil kunne løse dette problem.
  • EAB / EAH: UI-kommunikationsproblem, dette er forårsaget af defekte ledninger og kan løses ved at udskifte de defekte ledninger. Book en Service Tekniker
  • EAC: Dette er en elektronisk kortdefekt og kan løses ved at opdaterer eller udskifte kortet. Book en Service Tekniker 
  • EAD: Dette skyldes en elektronisk fejl. En Service Tekniker vil kunne løse dette problem.


Hvordan downloader jeg en ny appversion?

  1. Gå til App Store (Apple-enheder) eller Google Play Store (Android-enheder) på din smart enhed.
  2. Indtast "My AEG" / "My Electrolux" i søgefeltet.
  3. Download og installer appen på din smarte enhed.


Berøringsskærmen reagerer ikke.

A : Skærmen skal erstattes af en autoriseret Service Tekniker. Book et besøg af en servicetekniker


Onboarding er ikke muligt at gennemføre, og brugerkonfiguration giver en "ingen bruger tilsluttet" fejl.

A : Dette skyldes et svagt Wi-Fi-signal og kan løses ved at flytte din Wi-Fi-router tættere på apparatet.


Anmoder løbende om, at en vedligeholdelsescyklus skal køres.

A : Kør et  90 ° vaskeprogram.


Apparatet er allerede forbundet, men Wi-Fi-adgangskoden er ændret, og apparatet opretter ikke forbindelse til netværket.

A : Nulstil apparatets Wi-Fi-indstillinger, og kør igen en WiFi tilslutning.


Apparatet er tidligere blevet tilsluttet et Wi-Fi-netværk og har ikke forbindelse til en efterfølgende Wi-Fi-forbindelse.

A : Nulstil apparatets Wi-Fi-indstillinger, g kør igen en WiFi tilslutning.


WiFi tilslutning er en succes for apparatet, men mislykkes på mobilappen

A : Prøv at køre tilslutningsprocessen igen.

Bestil en servicetekniker
Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit AEG-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.