Vaske-tørremaskine viser fejl E10

Senest opdateret 30-12-2019 07:02

Problem

  • Min vaske tørremaskine tager ikke vand ind
  • Vasketørremaskinen viser fejlkode E10 eller C1 i maskinens display

Gælder

  • Vaske-/tørremaskine
  • Vaske-tørremaskine
  • Vaske tørremaskine
  • Vasktør

Løsning

  1. Tjek vandforsyningen.
    Vandtilførslen kan kontrolleres ved at lukke vandhanen og afmonterer tilløbsslangen.
    Placer en spand eller lignenede under vandhanen.
    Åben vandhanen og kontroller om der kommer (tilstrækkeligt) vand ud af hanen.
    En spand på 10 l. skal kunne fyldes indenfor ca.1 min.

  2. Rengør filteret i tilløbsslangen ved vandhanen og  filter i vandventilen hvor tilløbsslange er skruet på vaskemaskinen,
    Hvis der ved vandtilslutningen er monteret en waterblock kan årsagen være at denne er blokeret og ikke giver vand.
    Se mere information om rengøring og vedligehold i din brugervejledning her


  3. Kontroller afløbsinstallationen.
    - Afløbsslangen må være skubbet maks. 10 cm.ned i afløbsrøret.
    - Enden af afløbsslangen, skal være placeret min. 60 cm og maks. 100 cm over maskinen bund.
    - Tjek der ikke er knæk på afløbsslangen eller den er vredet, så vandet er forhindret i, at løbe gennem slangen.
    - Kontroller at din afløbsinstallation ikke er tilstoppet. Prøv evt. en vask med afløbsslangen i en balje eller håndvask.

  4. Kontroller trævlefilteret.
    Fjern filteret, og rengør det iht. brugsanvisningen.
    Undersøg om filteret er beskadiget. Hvis filteret er intakt, skal du genmontere det, og stramme det godt med hånden.

  5. Brug mindre vaskemiddel.
    Brug af for meget vaskemiddel kan skabe overdrevent meget skum.
    Sluk for maskinen og lad det stå et par timer, indtil skummet fortager sig, og prøv derefter at starte maskinen igen.  

  6. Kontakt Electrolux Service
    Hvis ovennævnte forslag ikke løste problemet, anbefaler vi at, du booker besøg af en servicetekniker.

Tip

  • Årsagen til at vaskemaskiner ikke vil tage vand ind er ofte et problem med afløbet.

  • Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet.
Bestil en servicetekniker
Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit AEG-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.