Om AEG

ALTID EN NY IDE

first aeg office

Tilbageblik

AEG er grundlagt af Deutsche Edison-Gesellschaft für angewandte Elektricität i 1883 af Emil Rathenau. Efter en fusion med datterselskabet Telefunken AG og efterfølgende opkøb fra Daimler AG og til sidst Electrolux, blev AEG dannet som det fremtidsorienterede selskab, det er i dag. Innovation er i højsædet for alt, hvad vi laver hos AEG. Det er drivkraften bag vores velkendte opfindelser til hjemmet, fra det første elektriske køleskab til den første varmepumpeteknologi til tørretumblere. Det er grundlaget for inspirationen til vores bæredygtige materialer. Det er vores historie og fremtid.

Vi ser fremad

I morgen starter i dag. Den måde vi spiser på, kommer til at ændre sig. Den måde vi klæder os på, kommer til at ændre sig. Den måde vi lever på, kommer til at ændre sig. Vi ved, hvordan teknologi kan forbedre verden omkring os. Det er derfor, at vi sikrer, at vores apparater ikke blot kan klare opgaverne i dag, men at de også er parate til fremtidens teknologi og dine fremtidige krav.

ur

Form og funktion går hånd i hånd

I 1907 blev den visionære arkitekt Peter Behrens udnævnt til kunstnerisk konsulent hos AEG. Behrens anses for sit arbejde hos AEG for at være grundlægger af moderne industrielt design. Professor Behrens fulgte en enkel men effektiv designfilosofi: ‘Perfekt in Form und Funktion’ . Han arbejdede utrætteligt med at skabe ikke kun de mest funktionelle AEG-produkter, men også de æstetisk mest flotte.

moderne design

Form og funktion udvikler sig

I hvert apparat er der intelligent teknologi og moderne design, som er din garanti for overlegne resultater hver eneste gang. Du vil opleve, at du med et enkelt tryk får helt nye muligheder i dit hjem. Vi designer vores apparater til dig, så du har kontrollen og garanti for exceptionelle resultater. Hver eneste gang.

Design … handler om at skabe en form, der passer til genstandens karakter og vise nye teknologier, du kan drage fordel af

Peter Behrens

Arkitekt og kunstnerisk konsulent hos AEG

TAKE IT TO THE NEXT LEVEL

The Next Black

Med et mål om at kunne forudsige vaskebehov og bidrage til at gøre vaskeindustrien mere bæredygtig har AEG udarbejdet ‘The Next Black’. 45 minutters dokumentar, som stiller skarpt på fremtiden for tøj og beklædning. Se dokumentaren

TASTEOLOGY:

Bedre smag. Tasteology er en dokumentar, som vender op og ned på smag. Vi ser på videnskab og erfaringer, ikke kun på farver og ingredienser. I løbet af fem episoder inspirerer vi dig i dit køkken. Se serien

BÆREDYGTIGE RESULTATER

Vi ønsker at foretage en ændring til det bedre ved at være den bedste virksomhed i verden, der gør en positiv forskel i folks daglighed og for vores jord.

Vi er ambitiøse omkring, hvad vi ønsker at opnå. At reducere vores CO2-belastning med 50 % og øge materialeeffektiviteten er to vigtige områder, hvor vi ønsker at gøre en forskel på kort sigt. Vi ved godt, at der kommer udfordringer. Men vi tror på, at vi gennem samarbejde om at udvikle bærbare løsninger til glæde for alle fortsat kan gøre en positiv forskel - hver eneste dag.

1
Bedre løsninger

Bedre løsninger handler om at levere produkter og services, der giver forbrugeren mulighed for et bedre liv og samtidig spare på energien, vandet og ressourcerne.

2
Bedre drift

Den måde, vi gør tingene på hos AEG, skaber et sikkert, effektivt og etisk grundlag for vores folk til at gøre en forskel i verden.

3
Et bedre samfund

Uanset hvor vi er i verden, forsøger AEG at skabe et bedre samfund ved at styrke forbrugere og leverandører og støtte lokalsamfundet.